Sunday, October 19, 2008

织网

前阵子,为拍蜘蛛网,对那又细又若隐若现的网作了较平时更仔细的端详。结果,真叫我不得不对那小小的生命起敬。身子那么小的生物却有能力在眨眼间织出一个比体型大上好多好多倍的网来,那网还是坚韧得经得起风吹雨打的呢!

佩服之余,我也突然萌起了也来织个网的奇想。在一番打听后,我从Lumbai那里找来了图样,便开始起劲的闭门“织网”。当了好一阵子的蜘蛛姑娘,我终于成功织了两个“网”。可惜,我的“网”除了能摆在厅里,却没有其他更实际的用途。

蜘蛛呀蜘蛛,你可比我强喔!:-)


这便是我的第一个“网”


第二个“网”

4 comments:

Jane said...

wow... that looked like a lot of work. i am full of admiration... that will look very nice as tablecloth.

vivienne said...

how i wish it could be a big piece to use as a tablecloth, but in fact, they r far too small in size!
do u want the map n try it out? ;-)

Jane said...

can can.. can i have it?? i wanna try and make one...

vivienne said...

sure! i pass them to u this coming sunday la. if possible, remind me again, just in case i forgot. u know la, old liaw, memory also not that good already! :-P